de laatste loodjes - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Martha Herik - WaarBenJij.nu de laatste loodjes - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Martha Herik - WaarBenJij.nu

de laatste loodjes

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Martha

30 Maart 2011 | Malawi, Lilongwe

Hier eindlijk weer eeen berichtje vanuit het warme Afrika. De tijd vliegt echt! Nog 5 weekjes en ik hoop weer richting nederland te vertrekken.

Er is mij gevraagd om iets te vertellen over het werk wat ik hier doe. Dus bij deze...
In de morgen doe ik de kleuterschool. Mary, het oudste meisjevan het weeshuis, vertaald voor mij. We beginnen met een spel waaronder de kinderen langzaam komen binnendruppelen. Daarna zingen we. We kennen al een heleboel liedjes. Lees jij bijbel, dit is de dag, Jezus roept alle kleine kinderen, God is zo goed en nnog veel meer. De meeste liedjes zingen we in het Chichewa en Engels.
Daarna horen we een verhaal uit de Bijbel. Na het bijbelverhaal gaan we hard aan het werk. We kennen de nummers en de kleuren al en denken na over hoe je omgaat met andere kinderen en nog veel meer. Ook hebben we al heel veel werkjes gemaakt. Aan het eind van de ochtend zingen we nog wat en bidden. Dan is het tijd om naar huis te gaan.

's Middags help ik bij de middag klassen. Met wat gebrekkig Chichewa en Chjawo ondersteun ik kinderen met hun rekenen, engels of chichewa. Het gaat wel een beetje met handen en voeten maar de kinderen genieten er van. Het is leuk als je zite dat ze echt vooruit gaan.

Op woensdagavond gaan we bij 1 van de weeshuisjes eten en darna is bijbelstudie. Op donderdagavond geven we blokfluitles aan een aantal kinderen.

Ik moeten eten dus afronden..

Tot over 5 weekjes allemaal!

Groetjes Martha


  • 30 Maart 2011 - 19:37

    Brenda:

    nice, klinkt als top werk!!
    nog een fijne tijd daar!
    groetjes Brenda

  • 30 Maart 2011 - 20:43

    Familie Stam:

    Beste Martha,
    We hadden het net vandaag over je en wanneer je terug naar Nederland komt.
    En zie daar een nieuwe nieuwsbrief van jou!
    Fijn dat je zoveel voor de kinderen daar kunt betekenen. We hopen en bidden dat het werk tot zegen mag zijn.
    We wensen je voor de laatste weken nog een goed verblijf toe en hopen je in gezondheid terug te zien en een dan al warmer Opheusden!

    Een hartelijke groet van ons 5-en

  • 31 Maart 2011 - 10:15

    M Hendriksen:

    hoi martha,leuk om weer even van je te horen(lezen)het schiet op voor je,ik hoorde gisteravond van je moeder dat je een blokfluitgroepje hebt en dat ze de door jou geleerde wijsjes in de kerk mochten laten horen,ik zie die glunderende gezichtjes al voor me, wat heb je veel voor ze mogen betekenen je zult voor altijd wel een plaatsje in hun hart hebben,daarom wil ik je voor d.v 4 mei ook veel sterkte toewensen want het is wel dubbel hé,want om weer naar huis te gaan is toch ook wel weer fijn denk ik,ik bid je Gods zegen en nabijheid toe,en mischien wachten er in de toekomst nog meer zwarte kindertjes op je hulp en liefde,maar dat is bij de Heere bekend en hij zal het op Zijn tijd aan jou bekend maken, dat zal rust geven

  • 15 April 2011 - 09:49

    Willy:

    Hoi Martha,

    Ik wens je en goede reis terug!!! Neem goed afscheid, en maak een goede nieuwe start in Nederland.
    God's nabijheid toegewenst.
    Hartelijke groet,
    Willy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Op weg naar Malawi

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2011

ndkopite ku njumba

30 Maart 2011

de laatste loodjes

28 December 2010

at Zomba

20 December 2010

Muli bwanji??

18 December 2010

hallo allemaal
Martha

Actief sinds 04 Jan. 2010
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 35283

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 23 Januari 2014

Afstudeerstage

04 November 2010 - 05 Mei 2011

Op weg naar Malawi

03 Augustus 2009 - 27 Augustus 2009

Op weg naar Oeganda

12 April 2017 - 30 November -0001

Lesbos

Landen bezocht: