at Zomba - Reisverslag uit Zomba, Malawi van Martha Herik - WaarBenJij.nu at Zomba - Reisverslag uit Zomba, Malawi van Martha Herik - WaarBenJij.nu

at Zomba

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Martha

28 December 2010 | Malawi, Zomba

Hallo allemaal,

Vorige week zijn de kinderen weer terug gekomen van vakantie. Gisteren zijn we heerlijk met alle kinderen naar de lake gegaan. Het ging wel echt op z'n afrikaans. Om 7 uur zouden we weg gaan. Uiteidelijk is het een uur of 9 geworden. In Namwera moesten we langs de politie voor een vervoersbewijs om met zoveel mensen te rijden. Daar aangekomen werden we erop gezwezen dat één van de papieren verlopen was. Weer terug naar de farm dus...

uiteindelijk was het zo'n half 2 toen we aankwamen bij de lake.

We hebben heerlijk gezwommen en volleybal gespeeld.

In 2 auto's gingen we terug. De derde auto was ergens onderweg blijven staan. De papieren van die auto waren niet goed dus die kon niet langs de road traffic police.

allemaal opgepropt in de auto verlieten we de lake. Vlak voor de road traffic police moest iedereen achter in de bak. 2 mocten voor in blijven zitten. Het regende een beetje en 1 van de kinderen lag heerlijk te slapen. Ik vond het een beetje sneu als hij achter in de bak in de regen moest zitten. Dus ik beweer met m'n grote mond dat ik daar wel ga zitten. Geen enkel probleem dacht ik. Maar jongens zeg.. voordat ik daar eindelijk zt. de bak was zo overvol dat ik er niet normaal in kon stappen. Ik probeer op de rand te klimmen en verlies m'n evenwicht en kukkel zo in die overvolle bak. Wat hadden die kinderen een schik zeg.....

vandaag ben ik met Erin en Phill mee gereden naar blantyre. Ze hebben me gedropt in Zomba. Nu zit ik heerlijk te genieten van m'n oliebol bij de familie van Bragt. Heerlijk om weer ff bij te kletsen he Paulien?!?!

Ik zal proberen om morgen even wat foto's te plaatsen!

Tionana!!

• 28 December 2010 - 22:18

Melianne:

Super meis!
    ´k Wordt thuis helemaal op de hoogte gehouden..
    Ook echt toppie foto´s!
    Wauwie, ben echt wel vet jaloers!;)

Heel veel cgen daar!
    God bless(L)

Xx.

• 28 December 2010 - 22:48

Melisa:

Heej Mart,

Wat een leuke foto's! Hebben we klein beetje een idee van hoe het daar uit ziet! Leuk om je verhalen te lezen! Een hele goede jaarwisseling en geniet van je Afrikaanse
    oliebollen;-)
    Liefs, Lies

• 29 December 2010 - 11:32

Anna:

Leuk... oliebollen in Afrika! ;-)

Wat een gedoe, zeg met al die papieren onderweg ergens naar toe! 't Gaat allemaal zo heel anders dan in Nederland hè! Maar daar wen je misschien ook wel snel aan!

Goede jaarwisseling en veel succes met je werk daar!

Liefs, Anna

• 30 December 2010 - 15:54

Roel Van Kleef:

Hallo Martha, een goede jaarwisseling gewenst.. groeten aan fam. van Bragt

• 30 December 2010 - 20:06

Fam L. Scheurwater:

Hoi Martha,

Het zal wel een vreemde jaarwisseling voor je zijn.
    We wensen je Gods zegen toe in het verre Afrika en hopen dat je daar tot zegen mag zijn!

Hartelijke groeten,

Fam L Scheurwater

• 30 December 2010 - 20:22

Jony:

hey meis,

goed om van je te horen, je maakt heel wat mee zo te lezen! super dat je al aan me gedacht hebt al is het dan iewat negatief (zie spin) haha! geniet van je bezoek aan de fam. van bragt en een hele goede jaarwisseling toegewenst!

liefs jony

• 31 December 2010 - 21:27

Martha Van Den Herik:

hey martha

we missen je erg op oudjaar(moeten we nog olie bollen bewaren??)

gezegent nieuw jaar toegewenst hoor!

groetjes en een dikke kus van maman
    (EN VAN DE REST VAN DE BIJHORENDE FAM)

• 03 Januari 2011 - 09:57

Marjo:

Hej martha!

als ik de verhalen zo lees, dan heb je het daar wel naar je zin!
    nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!
    nou we lezen weer eens wat van je!!
    succes he!!

liefss

• 03 Januari 2011 - 21:48

Familie Stam:

Hoi Martha,
    Vandaag je moeder gesproken bij school.Vroeg even hoe het met jou ging in Malawi. Hoorde toen dat we je konden volgen via internet. Vanavond meteen even gekeken. Wat heb je al veel beleefd, zeg! Volgens ons heb je het prima naar je zin, FIJN!
    We wensen je een goed en gezegend nieuwjaar toe en hopen dat je in Malawi tot zegen mag zijn voor de kinderen van het weeshuis.
    Een hartelijke groet van ons allemaal, Reinier, Anneke, Debora, Lydia en David

• 12 Januari 2011 - 08:00

Fam. A.J. Breugem:

Dag Martha,

Wij hebben inmiddels je site doorgekregen, zodat wij ook een reactie kunnen plaatsen. We vinden het toch bijzonder dat jij je tijd en energie besteedt aan de verre naaste. Wij wensen je alle goeds toe in het Malawiaanse land. We hopen voor je dat je een gezegende tijd mag hebben en dat je tot zegen van anderen mag worden gesteld.
    Hartelijke groeten, fam. A.J. Breugem.

• 13 Januari 2011 - 13:29

Maaike:

Smartje!

How are you? Haha, eigenlijk hoef ik dan niet te vragen want je maakt het goed als ik je verhalen zo lees =) super meid! Geniet ervan! (ben je al hard mee bezig =))

I pray for you!

Liefs Maaike