A dream is a wish will come true - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Martha Herik - WaarBenJij.nu A dream is a wish will come true - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Martha Herik - WaarBenJij.nu

A dream is a wish will come true

Door: Martha

Blijf op de hoogte en volg Martha

08 Oktober 2013 | Nederland, Gouda

Eindelijk is het dan zo ver...
Het resultaat van twee jaar hard werken mag er zijn. Ik ben aangeland in Pabo 4.

In dit jaar krijgen wij de kans om een internationale minor te volgen.
De 2 maanden met mijn buitenlandse klasgenoten zijn inmiddels bijna ten einde.
Wat hebben we veel van elkaar geleerd.

Van kleine verschillen zoals dat we in Nederland moeten rennen voor de trein omdat deze niet op ons wacht en dat we een theedoek niet gebruiken als zakdoek tot grote verschillen over onze visie op onderwijs, alles is voorbij gekomen. Inmiddels zijn we in de afrondende fase aangeland. Nog wat toetsen, presentaties en evaluaties, koffers pakken en dan is het grote moment van onze Intenational Experience aangebroken.
Op 1 November hoop ik samen met mijn leuke klasgenootje Gerdien Schra naar Malawi te vertrekken!

Een bekend land met een nieuwe uitdaging. We hopen neer te strijken in Nkhoma. Ongeveer een uur of 4 verwijdert van het project waar ik de vorige keer de handen uit de mouwen heb gestoken.

Wat gaan we precies doen?
Deze zomer hebben Gerdien en ik hard gewerkt om het theoretische deel van onze scriptie af te krijgen. In Malawi hopen we verder te gaan met het praktische gedeelte, het onderzoek.
We gaan kijken naar wat de visie is van Malawiaanse leerkrachten op kinderen met een leerachterstand en hoe ze deze visie vorm geven in de praktijk. Hier hebben we ongeveer 3 maanden de tijd voor. Op 22 Januari d.v. maken we de reis terug naar Nederland.

Het begint allemaal wel een beetje te kriebelen nu het zo dichtbij komt. Het worden nog een paar drukken afrondende weken met het heerlijke vooruitzicht dat we bijna gaan!

Ik hou jullie op de hoogte van al onze belevenissen!

Liefs Martha

  • 08 Oktober 2013 - 22:28

    Martine:

    Woow wat gaat het hard zeg! Ik ga je zeker volgen! :) Succes met alle voorbereidingen & ik hou je blog in de gaten :)

  • 09 Oktober 2013 - 12:36

    Maike Hendriksen:

    hoi martha,jò wat is die tijd toch omgevlogen,voor mij natuurlijk meer als voor jou want ik wist niks van die stage maar dacht wel,die martha heeft t wel te pakken van verweggistan die blijft niet in nederland,nou fijn hoor(niet voor je ouders misschien)want dat zijn ook onze naaste.
    Nu ga je niet zolang maar wie weet in de toekomst heeft de Heere daar een plaatsje voor jou.
    ik hoop dat je samen met je vriendin een goede reis mag hebben en dat jullie gezond en wel aan mogen komen.
    Maar vooral ook een gezegende tijd en dat de Heere jullie zal omringen met Zijn zorg,en liefde voor deze mensen.
    Van harte Gods zegen en nabijheid toegebeden in alle dingen.


    De HEERE zal uw uitgang en uw ingang bewaren,van nu aan tot in de eeuwigheid

    P.S en dat jullie er wat van leren natuurlijk!

  • 10 Oktober 2013 - 21:30

    Roel Van Kleef:

    Heel veel succes Martha

  • 18 Oktober 2013 - 21:45

    Willy:

    Heel erg leuk Martha! Doe de groeten aan Willeke en familie als je haar ziet. Ik hoop dat je veel leert en dat je ook veel voor de kinderen en de jufs kunt betekenen. Goede reis, veel liefs & zegen!

  • 31 Oktober 2013 - 23:28

    Mariët:

    Ooh Marth..., bijnaaaa meid!

    Ik wens je een hele fijne, gezellige en leerzame tijd daar!
    Vergeet er vooral niet van te genieten he.. :)!

    Gaat vast helemaal lukken met jou!
    Zet h'm op!

    Liefss Mariët

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martha

Actief sinds 04 Jan. 2010
Verslag gelezen: 1125
Totaal aantal bezoekers 35329

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 23 Januari 2014

Afstudeerstage

04 November 2010 - 05 Mei 2011

Op weg naar Malawi

03 Augustus 2009 - 27 Augustus 2009

Op weg naar Oeganda

12 April 2017 - 30 November -0001

Lesbos

Landen bezocht: